ويتايگر ويتايگر

CRM

بهترين نرم افزار crm ايران

در هيچ زمينه اي بهترين مطلق وجود ندارد. نرم افزار ها و خصوصا نرم افزار CRM استثنا نيستند. براي انتخاب بهترين نرم افزار CRM بايد در ابتدا انتظارات خود را از سيستم مشخص كنيد. چند كاربر داريد؟ چند مشتري داريد؟ در هر ماه چند مشتري جديد اضافه مي شود؟ مسير رشد شما چگونه است؟ برنامه ريزي هاي آينده ي شما در هر بخش چه مقدار رشد را شامل مي شود؟ بودجه ي شما چه مقدار است؟ آيا نرم افزارهاي اداري ديگري استفاده مي كنيد؟ آيا لازم است همه ي نرم افزار هاي شما باهم در ارتباط باشند؟ اين سوالات نيازهاي اوليه ي شما را به صورت خلاصه مشخص مي كنند. شما بايد استراتژي مديريت ارتباط با مشتري خود را تعريف يا به روز رساني كنيد، و سپس تصميم بگيريد كه كدام بخش هاي آن بايد توسط نرم افزار انجام شود. بهترين نرم افزار CRM كدام است؟ اين سؤال به دلايل زير اشتباه است: نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري كه سازمان الف استفاده مي كند براي شما مناسب نيست، چرا كه نيازها و شكل كسب و كار شما با اين سازمان متفاوت است. هميشه نرم افزارهاي گران قيمت يا نرم افزارهايي با قابليت هاي زياد مناسب شما نيستند. چرا كه شايد براي پيش برد اهداف تان، به تنها 30 درصد اين ابزارها نياز داشته باشيد. با انتخاب اين نرم افزار علاوه بر هدر دادن بودجه براي 70 درصد امكاناتي كه مورد نياز شما نيست، مسبب پيچيدگي در آن 30 درصد امكانات مورد نياز مي گرديد. پس بياييد شكل سؤال را كمي تغيير دهيم: بهترين نرم افزار CRM مناسب براي كسب و كار من چيست؟ زمان و هزينه انتقال از يك نرم افزار CRM به يك نرم افزار CRM ديگر، كمتر از هزينه خريد و راه اندازي نرم افزار سي آر ام نخواهد بود. در نتيجه انتخاب نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مناسب براي شما، اهميت بالايي دارد. شما بايد بدانيد كه نرم افزار تا چند سال آينده پاسخگوي نيازهاي شما خواهد بود؟ پس مناسب ترين نرم افزار CRM چيست؟ براي پاسخ به اين سؤال بايد پرسش هاي زير را در كنار پرسش هاي ابتداي متن در يك كاغذ يادداشت و با جزئيات پاسخ دهيد:
  • اهدافي كه مي خواهم با خريد نرم افزار سي آر ام به آنها دست يابم چيست؟
  • چه واحدهايي در سازمان من بايد از نرم افزار براي رسيدن به اين اهداف مشخص استفاده كنند؟
  • به چه امكاناتي براي هر واحد جهت رسيدن به اين اهداف نياز دارم؟
  • در حال حاضر از چه ابزارها و زير ساخت هايي در سازمان استفاده مي كنم و آيا نياز به يكپارچه سازي اين ابزارهاي با CRM دارم؟ (مانند: شبكه كامپيوتري، نرم افزارهاي حسابداري، سيستم هاي تلفني، سامانه پيامكي، ايميل، وب سايت و...)
  • ميزان مشخص بودجه براي پياده سازي نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري چه مقدار است؟
  • آيا من و يا پرسنل ديگر نياز داريم در مسافرت هاي كاري و يا از راه دور به اطلاعات CRM دسترسي پيدا كنيم؟
  • نياز به چه گزارش هايي از نرم افزار دارم؟

برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1398/4/17 ساعت: ۱۳ توسط:crmsoftware :

چطور بهترين نرم افزار سي آر ام را براي كسب و كارم انتخاب كنم؟

  انتخاب سيستم مناسب CRM دشوارتر از هميشه است. به معناي واقعي كلمه صدها ابزار بالقوه وجود دارد كه قيمت ها و قابليت هاي متفاوت دارند. اين موضوع فشار زيادي بر مديران فروش مي آورد كه مسئوليت آن انتخاب بهترين نرم افزار CRM براي كسب و كارشان است. اگر تصميم اشتباه بگيريد ممكن است تيم فروش خود را در معرض خطر قرار دهيد. اقدامات زير به شما كمك مي كنند هنگام انتخاب راه حل CRM براي كسب و كار خود تصميم گيري درستي انجام دهيد:
  1. نيازهاي كسب و كار خود را بشناسيد
چه شروع به ساختن فرايندهاي فروش خود كرده باشيد، چه بخواهيد مديريت ارتباط با مشتري خود را تغيير دهيد، اولويت اول بايد هميشه نيازهاي فعلي شما باشد. ويژگي هاي اضافي نرم افزار ممكن است عالي به نظر برسند، اما اگر تيم شما به آنها نياز نداشته باشد، آيا واقعا اين بهترين استفاده از بودجه شماست؟ پاسخ تقريبا هميشه خير است. بنابراين به نيازهاي فعلي خود نگاه كنيد. در ادامه سه ويژگي ضروري نرم افزار CRM كه هر تيمي براي ايجاد مبنايي براي روند فروش خود نياز دارد را مي بينيد: مديريت مخاطبين مديريت قيف فروش (مراحل فرآيند فروش) گزاش گيري
  1. اهداف خود را واضح و مشخص بيان كنيد
به سادگي در ويژگي هاي پيشرفته ارائه شده CRM گم مي شويد. اين كه فكر كنيد به اتوماسيون پيشرفته فروش و بازاريابي، تجزيه و تحليل پيگيري، رديابي مركز تماس و يا رديابي ارجاع مشتري (معرفي متري هاي جديد توسط مشتري هاي فعلي) قبل از اينكه كسب و كار شما به آنها واقعا نياز داشته باشد، با راحتي اتفاق مي افتد. هنگام ارزيابي يك ويژگي، هميشه بايد از خود بپرسيد: "آيا اين ابزار كمك مي كند تيم فروش من سريع تر و بهتر بفروشد؟" اهداف خود را به ابتدايي ترين سطح برسانيد، از خودتان بپرسيد كه دستيابي به اين هدف مستلزم چه چيزي است و اين اهداف را با ويژگي هاي CRM معادل يابي كنيد. هدف ممكن است پاسخ سريعتر به درخواست ها باشد. پس از همسن جا شروع كنيد و با پرسيدن سوال "چگونه" به سمت عقب حركت كنيد. مثلا: پاسخ سريع به درخواست ها < فروش و بازاريابي هماهنگ تر < بهبود امتياز سرنخ ها   اين سوال را 2-3 بار بپرسيد تا به هدفي عملي كه مي توانيد به عملكرد CRM متصل كنيد، برسيد.
  1. تيم فروشتان را در فرآيندهاي فروش درگير كنيد
مدير فروش اغلب همان كسي است كه تصميم نهايي را درباره CRM مي گيرد. و اين بسيار پيش مي آيد كه آنها طبق چيزي كه فكر مي كنند تيم نياز دارد تصميم بگيرند. اما شركت در فرآيند انتخاب CRM غالبا منجر به چالش هاي بيشتري مي شود و پس از اتخاذ تصميم مشكلات جديد به وجود مي آيد. هنگامي كه در حال تعيين نيازهاي CRM خود هستيد، ابتدا بايد با تيم فروش هماهنگ شويد. از آنها بپرسيد كه چه ويژگي هايي لازم است تا به آنها در انجام موثرتر وظايفشان كمك كند، و سپس نيازهاي آنها را با خدمات مختلف و ويژگي هاي سي آر ام هماهنگ كنيد. به اين ترتيب، نه تنها بهترين نرم افزار CRM را براي نيازهاي خود پيدا مي كنيد، بلكه تيم تان نيز كمي سريعتر در كار با آن و اضافه كردنش به سيستم كاري عمل مي كند، زيرا شكاف هاي موجود در فرآيندهاي فعلي را پر مي كند.
  1. نظرات ديگران را بخوانيد
در دنياي ديجيتال امروزه به راحتي مي توان در پلتفرم هاي موجود، شبكه هاي اجتماعي، و وب سايت هاي مختلف، در مورد محصولاتي كه خريداري مي كنيد نظر داده و نظرات ديگران را نيز بخوانيد. پيش از خريد، حتما در مورد نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مورد انتخابتان تحقيق كنيد و نام آن را جستجو كنيد تا نظرات كسان ديگري را كه اين محصول را استفاده كرده اند پيدا كنيد.
  1. با ارائه دهنده نرم افزار تماس بگيريد
در اين مرحله شما در حال جستجوي اطلاعات لازم اين ابزار هستيد و مي خواهيد بدانيد كه چرا و چگونه با نيازهاي شما متناسب است. هنگامي كه شما با تيم فروش ارائه دهنده صحبت مي كنيد، چند مسئله وجود دارد كه بايد از آنها بپرسيد: چرا و چگونه اين ابزار متناسب با نيازهاي خاص شماست؟ در مورد هر موضوعي كه در نيازسنجي خود به آن رسيده ايد و راه حل احتمالي در فرآيند فروش خود پيدا كرده ايد، سوال بپرسيد. بپرسيد آيا سازمان هاي ديگري در صنعت شما وجود دارند كه از اين CRM استفاده مي كنند و اين كه متوسط نتايج آنها چطور است. در صورتي كه نيازهاي خاص و غيرمعمولي در صنعتتان وجود داشته باشد، مطمئن باشيد كه آنها را در اينجا مطرح مي كنيد.
  1. مشكلات فعلي را حل كنيد و آينده را در ذهن داشته باشيد
نيازهاي امروز را با توجه به بودجه شركت تان در نظر بگيريد تا مطمئن باشيد نه تنها ابزاري مناسب با بودجه تان انتخاب مي كنبد، بلكه واقعا نيز براي شما كارآمد است. اگر تصميم درستي بگيريد، به سرعت پيشرفت خواهيد كرد و نيازهايتان فراتر از آن CRMي مي رود كه انتخاب كرده ايد. پس بهترين انتخاب اين است كه نرم افزاري انتخاب كنيد كه قابليت بسيار بالاي سفارشي سازي و گسترش داشته باشد. اگر نرم افزار محدوديت كاربر داشته باشد، با افزايش تعداد كاربران هزينه هايتان بيشتر مي شود و ناچار به پرداخت آن هستيد. اگر محدوديت فضاي ذخيره سازي داشته باشيد، ممكن است نتوانيد اسناد و فايل هاي مربوط به يك شخص را در پروفايلش ذخيره كنيد. يكي از اهداف مهم سي آر ام اين است كه تمام اطلاعات مربوط به يك مشتري را در يك بخش واحد داشته باشيد. اگر محدوديت هاي نرم افزار باعث شود تنها بخشي از اطلاعات را ذخيره كنيد، دوباره مشكلات عدم يكپارچگي را خواهيد داشت. با در نظر گرفتن تمام اين مسائل، مي توانيد بهترين نرم افزار سي آر ام براي كسب و كار خود را انتخاب كنيد.
برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1398/4/17 ساعت: ۱۳ توسط:crmsoftware :